Digital Marketing

Τι είναι το Google Merchant Center και γιατί αξίζει να δημιουργήσετε μια καμπάνια σε αυτό

google merchant center

Για να διαφημιστείτε με επιτυχία στην Google, απαραίτητη είναι η χρήση του Google Merchant Center, είτε δραστηριοποιείστε ηλεκτρονικά είτε σε φυσικό κατάστημα, ακόμη και αν έχετε ένα μικρό κατάστημα ή μια διεθνής εταιρεία.

Τι είναι το Google Merchant Center;

Το Google Merchant Center είναι ένας διαδικτυακός χώρος στον οποίο καταχωρούνται λίστες προϊόντων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν αργότερα για διαφημίσεις στην Google. Μερικές από αυτές είναι διαφημίσεις στο Google Shopping και στο YouTube. Παρόλα αυτά, μπορούν να εμφανιστούν τα προϊόντα αυτά και στα αποτελέσματα της Google στην επιλογή “Αγορά”.

google merchant center agores thessaloniki

Ποια είναι τα οφέλη για μια επιχείρηση; 

  1. Προσέγγιση διεθνούς κοινού μέσα από τις δωρεάν καταχωρήσεις.

Μια επιχείρηση μπορεί να φτάσει σε καταναλωτές από διάφορες χώρες χωρίς να επωμιστεί το κόστος διαφήμισης μέσω του Free Listing. Αυτό γίνεται με τη δημιουργία ενός feed που είναι διαχωρισμένο ανά γλώσσα, επιτρέποντας την στόχευση πολλών χωρών που μιλούν την ίδια γλώσσα. Έτσι, τα προϊόντα της επιχείρησης εμφανίζονται στις αναζητήσεις χρηστών από αυτές τις χώρες χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

  1. Αποτελεσματική διαφήμιση μέσω Shopping Ads.

Μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει τις διαφημίσεις Shopping Ads για να προβάλλει τα προϊόντα της σε όλες τις διαθέσιμες θέσεις διαφήμισης (snippets). Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται πάνω από τις απλές καταχωρήσεις και τις εικόνες στις αναζητήσεις της Google, καθώς και στο YouTube. Αυτό επιτρέπει στα προϊόντα της επιχείρησης να έχουν μεγαλύτερη προβολή και προτεραιότητα στις αναζητήσεις των χρηστών, οδηγώντας σε αυξημένη επισκεψιμότητα και ενδεχομένως σε περισσότερες πωλήσεις.

Γιατί είναι σημαντική η δημιουργία ενός λογαριασμού Google Merchant Center για μια επιχείρηση λιανικής πώλησης;

Όπως προαναφέρθηκε, τα προϊόντα εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google όταν υπάρχουν ενεργές διαφημίσεις. Αυτό σημαίνει ότι είναι τα πρώτα αποτελέσματα που βλέπει ένας χρήστης όταν αναζητά κάτι στην μηχανή αναζήτησης της Google, αφού άλλες διαφημίσεις κειμένου εμφανίζονται πιο κάτω από τις εικόνες.

Ακόμη ένας λόγος που είναι ιδιαίτερα σημαντικός, είναι ότι ο χρήστης μπορεί να δει πολύ γρήγορα μια σύντομη περιγραφή του προϊόντος, την τιμή του αλλά και διάφορες φωτογραφίες!

Επιπρόσθετα, στην επιλογή “Εικόνες” της μηχανής αναζήτησης της Google εμφανίζονται πρώτες οι ενεργές διαφημίσεις πριν από οποιαδήποτε εικόνα. Έτσι, για τους χρήστες που αναζητούν προϊόντα μέσω εικόνων είναι αρκετά ωφέλιμο αυτό το είδος διαφήμισης.

Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της ροής των προϊόντων στο Google Merchant Center; 

Προκειμένου να εγκριθούν και να προβληθούν οι διαφημίσεις στη Google, η ροή δεδομένων των προϊόντων πρέπει να συμπληρωθεί και να υποβληθεί σωστά. Οι απαιτήσεις της Google είναι οι ίδιες είτε διαθέτετε μικρή είτε μεγάλη επιχείρηση. Αν και οι απαιτήσεις αυτές μπορεί να αλλάζουν κατά καιρούς, υπάρχουν ορισμένα βασικά στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνονται στη ροή προϊόντων του Google Merchant Center:

  1. ID (Ταυτότητα): Ένας μοναδικός κωδικός που αναγνωρίζει το προϊόν στην πλατφόρμα σας.
  2. Τίτλος: Ένα περιγραφικό όνομα του προϊόντος που βοηθά τους χρήστες να καταλάβουν τι είναι.
  3. Περιγραφή: Λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος που αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη του.
  4. Κατηγορία προϊόντος: Η κατηγορία στην οποία ανήκει το προϊόν, σύμφωνα με τα πρότυπα κατηγοριοποίησης της Google. Αυτό βοηθά στη σωστή τοποθέτηση του προϊόντος στις αναζητήσεις.
  5. Σύνδεσμος για το προϊόν: Η διεύθυνση URL της σελίδας του προϊόντος στον ιστότοπό σας, όπου οι χρήστες μπορούν να το δουν και να το αγοράσουν.
  6. Σύνδεσμος για την εικόνα του προϊόντος: Η διεύθυνση URL μιας εικόνας υψηλής ποιότητας του προϊόντος, η οποία θα εμφανίζεται στις διαφημίσεις.
  7. Τιμή: Η τιμή πώλησης του προϊόντος. Πρέπει να είναι σαφής και να περιλαμβάνει το νόμισμα.
  8. Διαθεσιμότητα: Η κατάσταση διαθεσιμότητας του προϊόντος, όπως “σε απόθεμα”, “εκτός αποθέματος” ή “κατόπιν παραγγελίας”.
  9. Μάρκα, GTIN (barcode), MPN (κωδικός κατασκευαστή): Η μάρκα του προϊόντος και οι κωδικοί αναγνώρισης όπως το GTIN (παγκόσμιος αριθμός εμπορικού προϊόντος) και το MPN (αριθμός κατασκευαστή) βοηθούν στη μοναδική αναγνώριση και στην αποφυγή διπλών καταχωρίσεων.
  10. Πληροφορίες αποστολής: Λεπτομέρειες σχετικά με το κόστος και τον χρόνο αποστολής του προϊόντος. Αυτές οι πληροφορίες είναι σημαντικές για να έχουν οι πελάτες μια ολοκληρωμένη εικόνα πριν από την αγορά.

Το Google Merchant Center είναι ένα αναντικατάστατο εργαλείο για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να αυξήσουν την προβολή και τις πωλήσεις των προϊόντων τους στο διαδίκτυο. Μέσω αυτής της πλατφόρμας, οι επιχειρήσεις μπορούν να καταχωρίσουν τα προϊόντα τους σε διάφορες υπηρεσίες της Google, όπως το Google Shopping και τις διαφημίσεις Shopping Ads. Αυτό τους επιτρέπει να προσεγγίσουν ένα ευρύ κοινό, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, χωρίς μεγάλο κόστος. Η σωστή χρήση του Google Merchant Center βοηθά στη βελτίωση της online παρουσίας της επιχείρησής σας, προσφέροντας παράλληλα εργαλεία για την καλύτερη στόχευση και ανάλυση των αποτελεσμάτων. Είτε είστε μια μικρή επιχείρηση είτε ένας μεγάλος οργανισμός, η επένδυση σε καμπάνιες μέσω του Google Merchant Center μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποδοτική και στρατηγικά σημαντική για την ανάπτυξή σας.

Στην Vendo μπορούμε να αναλάβουμε την σωστή προετοιμασία των προϊόντων σας, την δημιουργία του XML feed, την δημιουργία του λογαριασμού Google Merchant Center καθώς και τις καμπάνιες Google Ads που θα απογειώσουν τις πωλήσεις των προϊόντων σας. Καλέστε μας σήμερα κιόλας στο 2310 870266 για να συζητήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες.