Τι είναι Influencer Marketing;
To Influencer marketing αποτελεί έναν τύπο marketing όπου τα Brand συνεργάζονται με προσωπικότητες που έχουν σημαντική απήχηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε άλλες κοινωνικές πλατφόρμες. Η απήχηση συνήθως, όχι πάντα, μεταφράζεται με αρκετούς ακόλουθους ή πολλές προβολές περιεχομένου. Πως γίνεται όμως η συνεργασία; Ένας Influencer χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα, πχ Instagram για να προωθήσει προϊόντα ή υπηρεσίες. Η προώθηση μπορεί να πάρει πολλές μορφές όπως ένα απλό post, ένα story, μια κριτική ή ένα ολόκληρο βίντεο αφιερωμένο στο Brand, ένας διαγωνισμός κ.α. Ο στόχος αυτής της μορφής Marketing είναι να προσεγγιστεί το κατάλληλο κοινό με τέτοιο τρόπο που να μην μοιάζει σαν διαφήμιση, καθώς στηρίζεται στην εμπιστοσύνη που μπορεί να έχει το κοινό στην εκάστοτε προσωπικότητα.
Άρα το Influencer Marketing είναι η άσκηση επιρροής από μια προσωπικότητα ή persona μέσω των social media για να προβληθεί ένα Brand.
To Influencer Marketing το 2023
Το Influencer marketing αναμένεται να συνεχίσει την ανάπτυξη του και να αποτελεί σημαντικό μέρος της στρατηγικής πολλών εταιρειών. Influencer μπορεί να θεωρηθεί ένας Διάσημος- Celebrity δηλαδή από τον χώρο της ShowBiz όπως ένας ηθοποιός, τραγουδιστής, αθλητής ή ένας παίκτης από Reality.
Πολλές επιχειρήσεις τείνουν να δίνουν έμφαση σε προσωπικότητες που δεν ανήκουν στο χώρο της ShowBiz. Δεν είναι κανόνας τα προφίλ να έχουν πολλές χιλιάδες ακόλουθους όμως να έχουν χτίσει με το κοινό τους ένα πολύ σημαντικό παράγοντα, αυτόν της εμπιστοσύνης και της αυθεντικότητας. Κατά αυτό το τρόπο δίνεται η δυνατότητα να προσεγγιστεί ένα κοινό πιο στοχευμένο και έτσι να επιτευχθεί η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand .
Οι δημιουργοί περιεχομένου μπορεί να είναι από τον χώρο του Youtube! Παραδείγματα πολλοί γνωστών Youtuber που αποτελούν από τα μεγαλύτερα κανάλια αυτό της Mikris Ollandezas, Fosbloque, KarpouziFetaGaming, Fipster, Dat Lilly, Konilo, Dionysis Atzarakis, Vanessa Mi Channel και άλλοι πολλοί δημιουργοί.
Η λίστα είναι μεγάλη!!! Ο κάθε δημιουργούς παράγει διαφορετικό περιεχόμενο και απευθύνεται σε άλλο κοινό!
Στο TikTok από την άλλη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δες μερικούς από τους μεγαλύτερους TikTok-ερς @antoniaavdimioti, @_tzwr.tzina_, @eleannamanoli @nickosgian, που ξεχωρίζουν για το εξαιρετικό χιούμορ τους και απαριθμούν κάποια εκατομμύρια Likes! Υπάρχουν προφίλ που ξεχωρίζουν για το εκπαιδευτικό τους περιεχόμενο, άλλα που αποτελούν travel- blog ή άλλα που αφορούν Lifestyle. Και εδώ η λίστα είναι μεγάλη!
Ποια είναι η σωστή επιλογή Στρατηγικής Marketing
Κάθε προφίλ έχει το δικό του κοινό. Δεν σημαίνει ότι όλα τα κοινά είναι κατάλληλα για κάθε επιχείρηση και ως επακόλουθο δεν σημαίνει ότι πολλοί ακόλουθοι σε ένα προφίλ θα φέρουν το βέλτιστο αποτέλεσμα.
5 πράγματα που πρέπει να σκεφτείς πριν την συνεργασία!
- Πρώτο από όλα το κοινό σου! Που απευθύνονται οι υπηρεσίες σου ή τα προϊόντα σου, π.χ. Απευθύνεσαι σε νεανικό κοινό;
- Σύμφωνα με το κοινό σου επέλεξε σε ποια πλατφόρμα. Facebook, Instagram, TikTok, Youtube.
- Προσάρμοσε το είδος περιεχομένου σύμφωνα με την πλατφόρμα και προφανώς τον δημιουργό. Κάθε social media κανάλι απαιτεί διαφορετική προσέγγιση αν θέλεις να έχεις τα μέγιστα αποτελέσματα
- Κάνε έρευνα πριν προσεγγίσεις οποιονδήποτε δημιουργό περιεχομένου για να εξετάσεις αν ταιριάζει στο ύφος του Brand σου. Παράδειγμα αν έχεις κατάστημα με μωρουδιακά, θα ήταν λογικό να προσεγγίσεις έναν influencer που είναι γονέας και έχει αντίστοιχο περιεχόμενο και όχι έναν youtuber που ασχολείται με gaming.
- Ο χρυσός κανόνας: “Μέτρα τα αποτελέσματα σου“. Πριν ξεκινήσεις οποιαδήποτε συνεργασία προσδιόρισε τον στόχο σου ώστε να ξέρεις ποια στατιστικά είναι τα πιο σημαντικά για εσένα. Παράδειγμα πόσες προβολές είχε ένα βίντεο, πόσα κλικ στον σύνδεσμο έγιναν ή πόσοι χρησιμοποίησαν τον συγκεκριμένο εκπτωτικό κωδικό.
Θέλεις να εντάξεις στην στρατηγική σου του Influencer Marketing; Επικοινώνησε μαζί μας και φέρε στην επιχείρηση σου τα μέγιστα αποτελέσματα!