Η προσθήκη προϊόντων σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να είναι μια απαιτητική διαδικασία και να χρειαστεί αρκετό χρόνο για την υλοποίησή της, παρά τους αυτοματισμούς που προσφέρονται από λογισμικά όπως το Woocommerce όπως η κλωνοποίηση, η μαζική εισαγωγή ή η εισαγωγή με αρχείο Excel. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα πλέον διαχειρίζονται έναν τεράστιο όγκο προϊόντων και ο άμεσος συγχρονισμός των αποθεμάτων τους είναι συχνά πολύ σημαντικός.
Η απευθείας εισαγωγή και ενημέρωση των προϊόντων του e-shop από τον προμηθευτή αποτελεί την καλύτερη λύση.
Import XML
Η υπηρεσία Import XML από Προμηθευτή περιλαμβάνει ένα εργαλείο που αποτελεί τον βασικό μηχανισμό για την ανάγνωση των XML αρχείων από τους προμηθευτές. Πέρα από αυτό, κάθε XML αρχείο απαιτεί προσαρμογή (αντιστοίχιση των πεδίων XML με τα πεδία του καταστήματος, ενημέρωση διαθεσιμότητας κ.λπ.), η οποία πραγματοποιείται από τον προγραμματιστή. Η προσαρμογή αυτή μπορεί να περιλαμβάνει την αντιστοίχιση υπαρχόντων πεδίων ή τη δημιουργία νέων αν δεν υπάρχουν, και κοστολογείται ανάλογα με τη δυσκολία και τις απαιτούμενες ώρες εργασίας.
Φυσικά, το αρχείο του προμηθευτή μπορεί να είναι όχι μόνο σε μορφή XML, αλλά και σε Excel, CSV ή εξωτερικό API.
Τι ενημερώνει το XML Import
Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να έχει απεριόριστο αριθμό XML αρχείων από προμηθευτές, με μόνη προϋπόθεση τον διαθέσιμο χώρο φιλοξενίας.
Συχνά, τα XML αρχεία περιέχουν πέρα από την περιγραφή, τον τίτλο, την τιμή και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, και πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως διαστάσεις, υλικά, χρήση κ.λπ. Το XML import πρέπει να είναι σε θέση να δημιουργεί αυτά τα χαρακτηριστικά αν δεν υπάρχουν ήδη στο κατάστημα και στη συνέχεια να τα ενημερώνει για κάθε προϊόν. Επίσης, ο προμηθευτής μπορεί να έχει συγκεκριμένο λεκτικό για τη διαθεσιμότητα, όπως όταν το προϊόν είναι σε αναμονή παραλαβής.
Το πρόσθετο έχει τη δυνατότητα να προσθέτει νέα προϊόντα σε μια κατηγορία που δεν είναι ενεργή με το όνομα του προμηθευτή, ώστε ο διαχειριστής να μπορεί να επεξεργαστεί και να αλλάξει τα προϊόντα αυτά στην ανάλογη κατηγορία στο κατάστημα. Διαφορετικά, αν όλα τα είδη ανήκουν σε μια κατηγορία μπορούν να μπουν απευθείας στην ανάλογη ενεργή κατηγορία τους σε περίπτωση που δεν χρειάζεται η επεξεργασία τους.
Το XML μπορεί να συγχρονίζει οποιαδήποτε πεδία επιθυμεί ο διαχειριστής του καταστήματος για υπάρχοντα προϊόντα, όπως η ποσότητα, η τιμή και η διαθεσιμότητα. Πεδία όπως η περιγραφή και ο τίτλος μπορούν να ρυθμιστούν να μην ενημερώνονται ξανά μετά την πρώτη εισαγωγή, διατηρώντας τυχόν αλλαγές που έγιναν για καλύτερο SEO. Η βασική προϋπόθεση είναι ο κωδικός είδους (SKU) να είναι ο ίδιος με αυτόν του προμηθευτή.
Τέλος, ένα προϊόν που δεν υπάρχει στο XML σε μια επόμενη ενημέρωση μπορεί να ρυθμιστεί να γίνει ανενεργό, κρυφό ή να μην αλλάξει καθόλου. Το XML ενημερώνει τα προϊόντα βάσει του SKU, οπότε προϊόντα με τον ίδιο κωδικό θα ενημερώνονται στα επιλεγμένα πεδία σε κάθε κύκλο ενημέρωσης. Αν απαιτείται διαφορετικός κωδικός, μπορεί να προστεθεί ένα πρόθεμα στα SKU του προμηθευτή.
Στα καινούργια προϊόντα, το XML import εκτός από τα πεδία του XML, επιλέγει τον ΦΠΑ που πρέπει να έχει το προϊόν και αν θα είναι ενεργό στο Skroutz XML, ώστε να μην χρειάζεται χειροκίνητη ρύθμιση από τον διαχειριστή.
Επιπρόσθετοι Αυτοματισμοί
Υπάρχουν και άλλα πρόσθετα που σε συνδυασμό με το Import XML μπορούν να βελτιώσουν την ενημέρωση των αποθεμάτων. Ένα από αυτά είναι το Πρόσθετο Πολλαπλών Αποθηκών κατά το οποίο κάθε XML ενημερώνει μια συγκεκριμένη αποθήκη, διαφορετική από αυτή του φυσικού καταστήματος. Έτσι, αν ένα προϊόν υπάρχει και στο κατάστημα και στον προμηθευτή, η ποσότητα στην αποθήκη σας δεν αλλάζει, αλλά ενημερώνεται η αποθήκη του προμηθευτή, με το συνολικό απόθεμα να είναι διαθέσιμο στον πελάτη.
Ένα άλλο πρόσθετο είναι η αντιστοίχιση κατηγοριών XML στις κατηγορίες του καταστήματος. Αυτό το πρόσθετο διαβάζει και παρουσιάζει τις κατηγορίες του XML σε μια λίστα, επιτρέποντας την αντιστοίχιση σε μια υπάρχουσα κατηγορία του καταστήματός σας, ώστε τα προϊόντα να καταχωρούνται σωστά και να μη χρειάζονται επιπλέον αλλαγές από εσάς.
Επιπλέον, υπάρχει μια λειτουργία για την αντιστοίχιση χαρακτηριστικών και των μεταβλητών τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν έχετε περισσότερους από έναν προμηθευτή και καθένας ονομάζει διαφορετικά τα χαρακτηριστικά και τις μεταβλητές τους. Για παράδειγμα, ένας προμηθευτής μπορεί να αναφέρει το χρώμα ως “χρώματα” και ο άλλος ως “χρώμα”. Το πρόσθετο αυτό διασφαλίζει ότι τα χαρακτηριστικά και οι μεταβλητές θα έχουν πάντα τα δικά σας ονόματα, επιτρέποντάς σας να έχετε ένα ενιαίο φίλτρο για το χρώμα και μία επιλογή για το κόκκινο, αποφεύγοντας πολλαπλές και διαφορετικές ονομασίες που αναφέρονται στο ίδιο χαρακτηριστικό.
Τέλος, εάν υπάρχει κάποια ειδική ανάγκη (π.χ., μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων να δέχεται επιπλέον χρέωση ή έκπτωση), υπάρχει η δυνατότητα να κατασκευάσουμε τη συγκεκριμένη προσαρμοσμένη λειτουργία.
Τα οφέλη της Προσθήκης/Συγχρονισμού Προϊόντων με XML
Η σύνδεση ενός e-shop με το XML ενός ή περισσότερων προμηθευτών προσφέρει πολλά οφέλη.
Το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού καταστήματος εκτοξεύεται, με τα διαθέσιμα προϊόντα να φτάνουν σε εκατοντάδες χιλιάδες, καλύπτοντας πολλές κατηγορίες. Αυτό προσφέρει στους επισκέπτες τη δυνατότητα να περιηγηθούν σε πολλά είδη και να επιλέξουν από μια ευρεία γκάμα εξειδικευμένων προϊόντων, καλύπτοντας τις ανάγκες τους χάρη στη μεγάλη ποικιλία των προμηθευτών.
Για ένα νέο κατάστημα, αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς γεμίζει άμεσα και είναι έτοιμο για πωλήσεις, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την έναρξη λειτουργίας του.
Αυτά τα πλεονεκτήματα μεταφράζονται άμεσα σε αυξημένο τζίρο, μεγαλύτερη παραμονή των επισκεπτών στο e-shop, και βελτιωμένο SEO λόγω του πλούσιου περιεχομένου.
Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η εξοικονόμηση ανθρώπινων ωρών που απαιτούνται για την προσθήκη νέων προϊόντων, την ενημέρωση τιμών αλλά και αποθεμάτων. Επιπλέον, αποφεύγονται τα ανθρώπινα λάθη που προκύπτουν από χειροκίνητες καταχωρήσεις (ορθογραφικά λάθη, παραλείψεις, λάθος χαρακτηριστικά, λάθος διαθεσιμότητα, παράλειψη περιγραφών κ.λπ.).
Επιπλέον, η άμεση και ακριβής ενημέρωση των πελατών για τις τιμές και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, συμβάλλει στη δημιουργία ευχαριστημένων πελατών λόγω ακριβών χρόνων παράδοσης. Αυτό βοηθά επίσης στην εξυπηρέτηση πελατών, μειώνοντας τις επικοινωνίες για θέματα παράδοσης και τα παράπονα για τυχόν καθυστερήσεις ή ακυρώσεις.
Οι θετικές κριτικές που μπορεί να προκύψουν από αυτή την εμπειρία είναι σημαντικές για τους επισκέπτες κατά τη διαδικασία αγοράς και βελτιώνουν την κατάταξη της Google.
Οι αυτοματισμοί όπως η διαχείριση αποθήκης και αποθέματος ανά προμηθευτή, η αντιστοίχιση κατηγοριών, η αντιστοίχιση χαρακτηριστικών και η ενημέρωση διαθεσιμότητας ανά αποθήκη προμηθευτή, αυξάνουν ακόμη περισσότερο την εξοικονόμηση πόρων.
Μάθε περισσότερες πληροφορίες για την προσθήκη και ενημέρωση των προϊόντων προμηθευτή με XML από την εξειδικευμένη ομάδα της Vendo! Επικοινώνησε μαζί μας είτε τηλεφωνικώς 2310 870266, είτε με e-mail info@vendoadv.gr για να συζητήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες!