Στην ψηφιακή εποχή είναι απαραίτητο να τραβήξεις την προσοχή του κοινού και να το ενθαρρύνεις να αλληλοεπιδράσει με την επιχείρησή σου. Μια από τις στρατηγικές που εφαρμόζεται στον χώρο του Μάρκετινγκ είναι το call-to-action (CTA) ή, στα ελληνικά, παρότρυνση για δράση. Η στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με την παρότρυνση του κοινού για να «δράσουν» με ένα κλικ. Με αυτόν τον τρόπο, η επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει νέους πελάτες, να ενισχύσει τις μετατροπές και να αυξήσει τις πιθανότητες ένας επισκέπτης της ιστοσελίδας να γίνει πιστός πελάτης.
Τι είναι το Call to Action (CTA);
Στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, το Call to Action (CTA) είναι μια προτροπή που δίνεται στο κοινό με σκοπό να τους οδηγήσει να προβούν σε μια συγκεκριμένη ενέργεια, όπως να αγοράσουν ένα προϊόν, να εγγραφούν σε ένα newsletter, να συμπληρώσουν μια φόρμα ή να ακολουθήσουν τα social media της επιχείρησης. Τα CTAs είναι σχεδιασμένα για να κινητοποιούν και να καθοδηγούν τους ανθρώπους να αλληλοεπιδράσουν περισσότερο με ένα brand, προϊόν, υπηρεσία ή καμπάνια. Η χρήση τους μπορεί να αυξήσει τα ποσοστά μετατροπών, ανεξαρτήτως του καναλιού digital marketing που χρησιμοποιείται, όπως ιστοσελίδες, email και social media.
Η μορφή που εμφανίζονται τα CTAs συνήθως είναι, σύντομες φράσεις, κουμπιά ή και εικόνες.
- Το απλό κείμενο μπορεί να περιλαμβάνει φράσεις όπως «Ανακαλύψτε περισσότερα» ή «Δήλωσε συμμετοχή».
- Τα κουμπιά (buttons) αποτελούν την πιο δημοφιλή μορφή και μπορούν να τοποθετηθούν παντού σε μια σελίδα καθώς είναι clickable και μπορούν να κατευθύνουν τον επισκέπτη σε μία άλλη σελίδα.
- Οι εικόνες μπορούν ομοίως να καθοδηγήσουν τον χρήστη σε μία ενέργεια, π.χ. με την μορφή ενός στοιχείου, ώστε να κάνει κλικ σε αυτό και να τον οδηγήσει στην αγορά του.
Είναι αποτελεσματικά όταν μεταδίδουν ξεκάθαρα τι μπορεί να περιμένει ο θεατής από την ενέργεια που καλείται να κάνει. Παραδείγματα CTAs περιλαμβάνουν φράσεις όπως “Sign-up“, “Subscribe“, “Μάθε περισσότερα“, “Αγορά τώρα” και “Download“. Με τον σωστό σχεδιασμό, τα CTAs μπορούν να δελεάσουν τους επισκέπτες και να τους οδηγήσουν σε επιθυμητές ενέργειες, βοηθώντας στην επίτευξη στόχων, όπως η αύξηση των συνδρομητών ή η ενίσχυση των πωλήσεων.
Γιατί είναι σημαντικά για το Digital Marketing;
Τα CTAs είναι ιδιαίτερα σημαντικά για το digital marketing και την ανάπτυξη επιχειρήσεων για διάφορους λόγους. Αυξάνουν τη συμμετοχή του κοινού καθιστώντας σαφές το επόμενο βήμα που πρέπει να ακολουθήσει. Προωθούν τη μετατροπή επισκεπτών σε πελάτες, βελτιώνουν την επιστροφή επί της επένδυσης (ROI) αυξάνοντας τις πωλήσεις και ενισχύουν την επαναληπτικότητα, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να επιστρέψουν για περισσότερες αγορές ή υπηρεσίες.
Χωρίς CTAs, οι δυνητικοί πελάτες μπορεί να μην ξέρουν τι να κάνουν και να εγκαταλείψουν τον ιστότοπο, πιθανώς στρεφόμενοι προς τους ανταγωνιστές.
Τα CTAs μπορούν να τοποθετηθούν σε διάφορα σημεία, όπως το website, τα landing pages, οι δημοσιεύσεις στα social media, οι καμπάνιες μέσω email και τα blog posts. Ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ, βοηθούν στη μετατροπή επισκεπτών σε δυνητικούς και πιστούς πελάτες.
Το κατάλληλο Call to Action
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, τα CTAs μπορούν να προσφέρουν πολλαπλά πλεονεκτήματα στον τομέα του μάρκετινγκ. Παρόλα αυτά, ένα άστοχο call to action μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στο brand. Ένα παράδειγμα είναι, όταν εμφανίζεται αρκετά προσανατολισμένο στην πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, γεγονός που θα απομακρύνει τους δυνητικούς πελάτες και θα χάσουν την εμπιστοσύνη στο brand.
Για να χρησιμοποιήσεις ένα σωστό call to action θα πρέπει να ακολουθήσεις ορισμένα βήματα για να στοχεύσεις και το κατάλληλο κοινό.
- Βρες τον στόχο πίσω από κάθε call to action. Το brand σου στοχεύει στην βελτίωση των μετατροπών, σε μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών στην ιστοσελίδα σου, στην αύξηση των πωλήσεων, στην αύξηση των συνδρομητών;
- Κάνε έρευνα γύρω από τα χαρακτηριστικά του κοινού στόχου σου. Έτσι, θα επικοινωνήσεις καλύτερα το μήνυμα που επιθυμείς και θα μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά CTAs.
- Βάλε σύντομες φράσεις. Προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις λίγες λέξεις, ώστε ο χρήστης να το διαβάζει εύκολα και γρήγορα.
- Χρησιμοποίησε λέξεις και φράσεις που προτρέπουν σε δράση. Για παράδειγμα, «απόκτησέ το τώρα», «αγόρασέ το τώρα», «κάνε εγγραφή».
- Δείξε ότι πρέπει να βιαστούν. Η αίσθηση του επείγοντος θα ωθήσει πιο εύκολα τους θεατές να λάβουν άμεσα δράση, ιδίως όταν πρόκειται για κάποια προσφορά.
- Δώσε έμφαση στο σχέδιο. Για να τραβήξεις την προσοχή του θεατή θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις έντονα χρώματα, σχετικό σχήμα και γραμματοσειρά με το υπόλοιπο design, αλλά και να τοποθετήσεις το call to action στην κατάλληλη θέση.
Συμπεράσματα
Στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, το Call to Action (CTA) είναι κρίσιμο για την επιτυχία της διαφήμισης και της προώθησης μιας επιχείρησης. Η δημιουργία και χρήση αποδοτικών CTAs απαιτεί συνεχή προσπάθεια, αλλά τα αποτελέσματα ανταμείβουν. Καθώς οι στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ εξελίσσονται, ο βασικός στόχος παραμένει να οδηγηθεί το κοινό σε επιθυμητές ενέργειες και μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με το brand.
Για να επιτευχθεί αυτό, τα CTAs πρέπει να είναι δυναμικά και κατάλληλα τοποθετημένα, ώστε να ξεχωρίζουν. Τα αποτελεσματικά CTAs συμβάλλουν στην απόκτηση δυνητικών πελατών, την αύξηση των μετατροπών και των πωλήσεων. Χρησιμοποιώντας τα σωστά, μπορείς να καθοδηγήσεις το κοινό εκεί που επιθυμείς, ικανοποιώντας παράλληλα και τις δικές του ανάγκες.
Το έμπειρο προσωπικό της Vendo μπορεί να σε βοηθήσει να χρησιμοποιήσεις τα κατάλληλα Call to action (CTA) ανάλογα με τα αποτελέσματα που επιθυμείς για το brand σου. Επικοινώνησε σήμερα κιόλας μαζί μας, τηλεφωνικώς στο 2310 870266 ή μέσω αλληλογραφίας στο info@vendoadv.gr για να λάβεις την κατάλληλη συμβουλευτική πρόταση για την επιχείρησή σου!