Digital Marketing

Μυστικά Επιτυχίας για Black Friday & Cyber Monday: Αυξήστε τις Πωλήσεις και Ενισχύστε το Brand σας

Με την Black Friday και τη Cyber Monday να πλησιάζουν, οι επιχειρήσεις έχουν μια εξαιρετική ευκαιρία να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους μέσω στοχευμένων στρατηγικών marketing. Είτε πρόκειται για έμπειρες επιχειρήσεις είτε για νέες στο χώρο, η σωστή προετοιμασία, η οποία ιδανικά ξεκινάει τουλάχιστον δύο μήνες πριν, είναι απαραίτητη για την επιτυχία. Οι κορυφαίες εκπτώσεις της χρονιάς μπορούν να βοηθήσουν στο ξεπούλημα αποθεμάτων και στην προσέλκυση νέων πελατών, αρκεί να υπάρχει μια ισχυρή digital στρατηγική.

Η δημιουργία μιας καλής στρατηγικής μάρκετινγκ για την Black Friday και την Cyber Monday είναι αρκετά σημαντική για τον ανταγωνισμό και την προσέλκυση νέων πελατών.

  1. Σχεδιάστε την στρατηγική των εκπτώσεων και των προϊόντων σας

Καθώς πλησιάζει η Black Friday και η Cyber Monday, είναι σημαντικό να καταρτίσετε μια σαφή στρατηγική για τις εκπτώσεις σας και να αποφασίσετε σε ποιες κατηγορίες προϊόντων θα την εφαρμόσετε. Οι μικρές εκπτώσεις της τάξης του 10%-20% συνήθως δεν αποδίδουν καλά, ενώ η παραπλάνηση των πελατών με φουσκωμένες τιμές που στη συνέχεια μειώνονται μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές αντιδράσεις.

Η Black Friday και η Cyber Monday φημίζονται για τις σημαντικές εκπτώσεις, συχνά 40%, 50% ή και περισσότερο, ανάλογα με τα κόστη και τα περιθώρια κέρδους του κάθε κλάδου. Οι έξυπνοι αγοραστές έχουν ήδη προσθέσει προϊόντα στις λίστες ή στα καλάθια τους και παρακολουθούν τόσο το site σας όσο και πλατφόρμες σύγκρισης τιμών, όπως το Skroutz ή το Bestprice, αναμένοντας την περίοδο των εκπτώσεων.

Έτσι, η προετοιμασία της στρατηγικής σας εκ των προτέρων είναι απαραίτητη. Στη Cyber Monday, οι εκπτώσεις συνήθως συνεχίζονται στο ίδιο ή ελαφρώς μειωμένο ποσοστό για όσους δεν πρόλαβαν τις προσφορές της Black Friday. Κάποιες επιχειρήσεις επιλέγουν να κρατήσουν τις προσφορές και τις εκπτώσεις τους για περισσότερο διάστημα, από μια εβδομάδα έως και ένα μήνα.

  1. Βελτιστοποιήστε τις Σελίδες & Ενημερώστε το Σχέδιο του E-shop σας για την Black Friday

Πριν από την έναρξη της Black Friday και της Cyber Monday, είναι κρίσιμο να προετοιμάσετε το e-shop σας ώστε να προσφέρει μια άριστη εμπειρία χρήστη και να υποστηρίζει τη στρατηγική εκπτώσεων που έχετε καθορίσει. Ξεκινήστε με τη βελτιστοποίηση των σελίδων προορισμού, οι οποίες πρέπει να περιλαμβάνουν ξεκάθαρους τίτλους με εκπτώσεις, λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων, τιμές πριν και μετά την έκπτωση, ποιοτικό οπτικό περιεχόμενο, καθώς και κριτικές πελατών. Επίσης, διασφαλίστε την ταχύτητα του site για κινητά, δεδομένου ότι περίπου το 25,3% των online αγορών Black Friday προέρχεται από κινητές συσκευές.

Επιπλέον, προετοιμαστείτε κατάλληλα, ώστε ο hosting server να αντέξει την μεγάλη επισκεψιμότητα που θα έχει το eshop ή η ιστοσελίδα σας τις μέρες των εκπτώσεων.

Βελτιώστε τη διαδικασία πληρωμής, ώστε να είναι απλή και φιλική, καθώς αυτό μπορεί να μειώσει τα εγκαταλελειμμένα καλάθια. Ελέγξτε το XML feed του e-shop σας και διασφαλίστε ότι είναι σωστά ρυθμισμένο για δυναμικές διαφημίσεις και επαναστοχεύσεις σε μεγάλες πλατφόρμες (Facebook, Google, TikTok). Παράλληλα, εγκαταστήστε tags και events μέσω Google Tag Manager, ώστε να παρακολουθείτε τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών και να στοχεύετε συγκεκριμένα κοινά.

Επιπλέον, προσαρμόστε την εμφάνιση του site με χρώματα και στοιχεία της Black Friday, ενισχύοντας την εορταστική διάθεση των επισκεπτών, διατηρώντας την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας.

  1. Προσαρμόστε το Social Media Marketing για την Black Friday και το Cyber Monday

Δημιουργήστε ένα στοχευμένο social media marketing calendar για την Black Friday και την Cyber Monday, προωθώντας προσδοκίες και προετοιμάζοντας το κοινό σας για τις εκπτώσεις. Προσαρμόστε το περιεχόμενό σας ώστε να ενισχύετε τη δυναμική του μάρκετινγκ σε όλα τα κανάλια. Βελτιστοποιήστε τους λογαριασμούς σας με κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, επώνυμες εικόνες και ενημερωμένους συνδέσμους. Αξιοποιήστε τη λειτουργία αγορών σε Instagram, Facebook και Google, ώστε οι πελάτες να μπορούν να αγοράζουν εύκολα από τη ροή τους. Προγραμματίστε επίσης στοχευμένες διαφημίσεις σε Google, Instagram και Facebook για καλύτερες μετατροπές, και κατευθύνετε τους χρήστες σε σχετικές σελίδες προορισμού. Διατηρήστε ισορροπία στο περιεχόμενο της Black Friday και Cyber Monday, ώστε να μη γίνει υπερβολικά επιθετικό.

  1. Σχεδιάστε τις καμπάνιες e-mail και mobile marketing

Μη ξεχάσεις τον σχεδιασμό και προγραμματισμό του e-mail marketing, των SMS και των μηνυμάτων στο Viber. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι έχετε προετοιμάσει όλα τα αυτοματοποιημένα μηνύματα συναλλαγών, όπως οι υπενθυμίσεις για εγκαταλειμμένα καλάθια. Είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι τα εργαλεία email και mobile marketing που χρησιμοποιείτε είναι ενσωματωμένα, έτσι ώστε αυτές οι ενημερώσεις να στέλνονται αυτόματα.

  1. Ενισχύστε τις πωλήσεις σας με προσφορές περιορισμένου χρόνου

Η απλή προσφορά εκπτώσεων δεν είναι αρκετή για να κινητοποιήσει τους πελάτες να αγοράσουν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Για να μεγιστοποιήσετε τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday, θα πρέπει να ενθαρρύνετε τους πελάτες να δρουν άμεσα.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να δημιουργήσετε αίσθηση επείγουσας ανάγκης στις καμπάνιες μάρκετινγκ της Black Friday:

  • Διοργανώστε μια Flash Sale. Flash sales είναι οι ειδικές εκπτώσεις που έχουν μικρή διάρκεια, συνήθως μία μέρα και κάποιες φορές μπορεί να διαρκέσουν και απλά κάποιες ώρες. Για να ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να προχωρήσουν σε αγορές, επισημάνετε την ημερομηνία και την ώρα που ξεκινά και λήγει η προσφορά. Είναι επίσης αποτελεσματικό να προσθέσετε αντίστροφη μέτρηση στον ιστότοπο, ώστε να παροτρύνετε τους επισκέπτες να βιαστούν να προβούν σε αγορές.
  • Χρησιμοποιήστε ένα έντονο χρώμα για να αναδείξετε την προσφορά. Μια καλή πρακτική είναι να επιλέξετε ένα χρώμα που αντιτίθεται στην κυρίαρχη απόχρωση του ιστότοπου, όπως το κόκκινο σε έναν κυρίως μονόχρωμο ιστό.
  • Δείξτε πόσοι χρήστες παρακολουθούν το προϊόν. Εμφανίστε σε κάθε προϊόν πόσοι επισκέπτες το βλέπουν αυτή τη στιγμή, δημιουργώντας έτσι την ανάγκη για τον επισκέπτη να το αποκτήσει προτού εξαντληθεί.
  1. Δημιουργήστε διαφημιστικές καμπάνιες σε όλα τα κανάλια

Ξεκινήστε διαφημιστικές εκστρατείες προώθησης για τις σελίδες που περιέχουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε προσφορά. Αυτές οι καμπάνιες θα σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε ένα κοινό που ενδιαφέρεται πραγματικά για αυτά που προσφέρετε, διευκολύνοντας έτσι την επαναστόχευση αργότερα.

Επενδύστε στα κανάλια που αποδεικνύονται πιο αποδοτικά και κατευθύνετε το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού σας εκεί, όπως το Facebook, το Instagram, το Google Display Network, το YouTube, το TikTok. Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου, σκεφτείτε να διπλασιάσετε ή να τριπλασιάσετε τον προϋπολογισμό σας. Κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, εφαρμόστε εκστρατείες remarketing για να επαναφέρετε το κοινό που έχετε αποκτήσει.

Φροντίστε να έχετε μια ποικιλία δημιουργικών υλικών για κάθε διαφημιστικό κανάλι. Προετοιμάστε διάφορες μορφές, όπως τετράγωνα, οριζόντια και κάθετα γραφικά, καθώς και βίντεο, ώστε να είστε έτοιμοι για κάθε πλατφόρμα.

Συμπέρασμα

Τα Black Friday και Cyber Monday προσφέρουν περισσότερα από απλές πωλήσεις. Είναι ευκαιρίες για να ενισχύσετε τη φήμη του brand σας και να χτίσετε μια πιστή βάση πελατών. Η επιτυχία σας εξαρτάται από τη στρατηγική σας, την αλληλεπίδραση με το κοινό και την εμπειρία που προσφέρετε στους πελάτες σας. Με σωστή προετοιμασία, μπορείτε να μετατρέψετε αυτές τις περιόδους σε μακροχρόνια ανάπτυξη. Αν και οι στρατηγικές μπορεί να διαφέρουν, οι βασικές τακτικές παραμένουν σταθερές και μπορούν να οδηγήσουν σε θετικά αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.

Ετοιμάστε την επιχείρησή σας για την επόμενη μεγάλη ευκαιρία! Επικοινωνήστε με την Vendo και ας δημιουργήσουμε μαζί μια στρατηγική Digital Marketing που θα μεταμορφώσει την παρουσία σας στην αγορά.